Thursday, August 27, 2009

Panjatkan Kesyukuran

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah...syukur sebanyak-banyaknya saya panjatkan pada Ilahi. Tidak tergambar perasaan gembiranya hari ini.

Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau masih lagi mengizinkan hamba-Mu ini hidup di alam ini untuk menjalani ibadah dan tunduk kepada-Mu, walaupun hamba Mu ini sentiasa alpa kepada-Mu dan sentiasa membuat dosa yang tidak di sedari. Tetapi sesungguhnya hamba-Mu ini percaya dan menyedari, Engkau Maha Pengampun yang akan mengampuni segala dosa hamba-Mu ini tidak kira sebanyak mana pun sekiranya hamba-Mu ini bertaubat dan selagi mana hamba-Mu ini tidak menyekutukan-Mu. Dan sesungguhnya hamba-Mu ini menyedari akan kasih sayang-Mu ke atas umat-Mu yang tidak berbelah bagi kerana sesungguhnya Engkau, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Sesugguhnya hamba-Mu ini memanjatkan kesyukuran di atas segala nikmat dan hidayah yang diberikan oleh Mu pada masa kini dan juga pada masa yang akan datang. Hamba-Mu ini lemah dan tidak berdaya, hanya dengan pertolongan dan perlindungan-Mu, hamba-Mu ini dapat menjalani hidup dengan baik. Sesungguhnya Engkau Maha Besar, Maha Berkuasa dan Maha Agung atas segala-galanya. Tidak tergambar rasanya perasaan gembira dan syukur ku kepada-Mu.

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui di atas segala-galanya, maka hamba-Mu ini berdoa dan berharap dari-Mu agar di tunjukkan jalan dan hidayah jika ia adalah yang terbaik untuk ku. Jika ianya bukan yang terbaik untuk ku maka aku redha dan kuatkanla semangat dan hati ku untuk taat kepada-Mu sekiranya Engkau menarik kembali nikmat itu Ya Allah Ya Tuhanku kerana hamba-Mu ini percaya sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui mana yang terbaik untuk ku. Hamba-Mu ini insan yang lemah, yang hanya dapat berusaha untuk mencapai tahap yang lebih baik tetapi sesungguhnya hamba-Mu ini percaya segala ajal maut dan rezeki adalah ketentuan-Mu. Hanya dengan keizinan dan kasih sayang dari-Mu, hamba-Mu ini akan memperolehinya.

Ya Allah Ya Tuhanku, Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa, Engkau Maha Besar, Maha Agong, Maha Pengampun, Maha Pemurah, Maha Pengasih dan Maha Penyanyang. Amin Ya Rabbal Alamin....

No comments: