Tuesday, September 1, 2009

Mood Malas

Assalamualaikum wbt

Tidak tahu macam mana mahu digambarkan perasaan saya ketika ini. Sejak kebelakangan ini tidak bermotivasi langsung untuk bekerja. Rasa macam mahu berhenti kerja je. Jadi suri rumah sepenuh masa ke atau sambung belajar ke.

Dulu rajin je nak datang kerja. Datang kerja pun di awal waktu tetapi sekarang malas betul nak bangun pagi. Pagi tadi pecah rekod datang kerja kul 8.45 pagi. Tak pernah lagi sampai ke tempat kerja selewat ini.

Dalam kepala dah berangan-angan nak duduk sebumbung bersama suami. Bila la masanya akan tiba kan. huhu..Di tambah baru lepas bercuti di Kuala Lumpur, lagila bertambah-tambah malasnya bila tiba masa mahu pulang ke Kulim berseorangan. Di tambah lagi dah nak dekat cuti hari raya..ermmm..apa lagi, malas la nak wat kerja..huhu..Di tambah lagi dengan kerja yang tidak banyak dan tidak terlalu sibuk maka otak membuat kesimpulan tak payahla nak menyibukkan diri dengan vnc. Sibukkanla diri dengan facebook..haha.. :P

Kalau di ikutkan hati mahu sahaja nak berhenti kerja sekarang, tapi bila di fikirkan expenses yang di tanggung, di gagahkan juga hati dan diri ini untuk bekerja di sini. Langsung tak bermotivasi. Akibatnya bila sampai di ofis malas sungguh nak memulakan kerja dan buka vnc. Akhirnya ber"facebook" la sementara nak tunggu waktu bekerja habis.

Pagi tadi pun hampir-hampir seperti nak "work from home" jek sebabnya malas nak bangun dari katil nak bersiap ke tempat kerja. huhu..Pening la..Macam mana nak dapatkan balik mood bekerja ni..Dah sebulan lebih penyakit ini bertakhta di hati. huhu...

Kepala dah berpusing-pusing ni. Pening tengok monitor ni..Warna terang sangat, sakit mata.

Nota: Ada tak cara nak dapatkan kembali mood bekerja balik?

No comments: