Wednesday, September 16, 2009

3 hari saja lagi tibanya bulan syawal

Assalamualaikum wbt

Hanya tinggal 3 hari saja lagi tibanya bulan syawal. Bermakna juga umat islam sedunia akan menyambut hari raya. Ini bagi meraikan ketabahan melalui bulan ramadhan. Ini dilakukan bagi melaksanakan ibadah puasa yang wajib bagi umat islam bila tibanya bulan ramadhan.

Dan tinggal sehari sahaja lagi untuk saya menyiapkan segala tugasan yang di berikan sebelum bercuti panjang. Cuti seminggu tu. Seronoknya. Kalau dapat cuti sepanjang tahun pun saya nak. haha..Tapi sudah lumrahla kan, bila sudah nak dekat waktu nak cuti panjang ni, waktu tu la mood nak kerja dah hilang. Memanjang teringat nak cuti jek. Dalam kepala sudah set, esok nak drive balik KL. haha..Malas pula nak siapkan keje ni. hua..hua..

wahh...bestnye..By tomorrow night saya sudah berada di Kuala Lumpur. InsyaAllah..Itupun jika di izinkan Allah. Kita hanya mampu merancang tapi semuanya di tentukan oleh Allah Yang Maha Besar. Saya berdoa dan berharap agar perjalanan saya nanti akan lancar sahaja tanpa apa-apa halangan. Dan memohon perlindungan dari Allah SWT dari segala malapetaka yang akan menimpa saya. Semuanya serahkan sahaja pada-Nya kerana Dia Yang Maha Berkuasa atas segala-galanya. Amin..

Harap-harap raya kali ini akan lebih bermakna buat saya dan suami. Almaklumlah raya di KL sahaja, tiada kampung la katakan. Seperti tiap-tiap tahun, mesti kena beraya rumah nenek sebelah suami dulu selepas tu barula boleh jumpa Mak. Tapi takpe raya rumah kemudian boleh stay lama-lama kat umah mak nanti..haha.. Lepas raya rumah mak barula melawat kubur atuk di Ampang.

Raya kali ini jugak berazam nak ambil gambar berdua bersama suami. Ni masuk raya tahun ketiga tidak pernah sekali pun ambil gambar berdua bersama suami. Sadis kan. Tapi nak buat macam mana, suami bukan kaki bergambar.

Ok la..ni je la ceritanya. Di kesempatan ini nak ucapkan kepada semua pembaca blog saya (macam ada orang baca pun cik puan oii..haha..), Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin. Bagi yang memandu untuk pulang ke kampung berhati-hatila ketika memandu. Malang tidak berbau dan ia tidak mengenal mangsa. Maka berhati-hati dan berwaspadala ketika memandu. :)

1 comment:

Mohd Farhan said...

ramai sungguh org menghitung hari raya..esp, pompuan..huhu. puasa pun tak habis lagi..kehkeh..

masa kecik, raya dapat duit..
masa sekolah menengah, dapat skit2 je..bile masuk Uni, dah tak dapat langsung..bile dah keje, kita pulak kena bagi duit..bile tua, kita dapat duit balik dari cucu2/anak2..

sempena hari raya ni, jgn la berbelanja berlebihan..beli ikut keperluan, bukan kehendak..hard to do than to say..:p