Friday, October 9, 2009

Raya sudah tiba

Assalamualaikum,

Bulan syawal sudah hampir ke penghujungnya. Tinggal seminggu sahaja lagi. Selepas itu akan menjengah masuk ke bulan zulkaedah pula dan menyusul pula bulan zulhijjah. ermmm...terasa cepat sahaja masa berlalu. Rasa masih tak puas lagi untuk menikmati suasana raya. Yang paling best bila dapat berkumpul dengan semua saudara mara. huhu...tetiba je terasa sebak.

Cuma bila usia dah menjengah dewasa ini terasa raya itu tidak semeriah seperti zaman kanak-kanak. Ketika kanak-kanak masih tidak memahami lagi erti sebenar hari raya. Yang tahu dalam kepala otak hanyalah duit raya. Ketika itu orang bagi duit raya pada kita tapi kali ini kita pula kena bagi duit raya kat orang..huhu.. :(

Cuti seminggu beraya di KL sangat seronok. Cuti seminggu la katakan. Tapi bila tiba masa pulang ke Kulim rasa berat sangat. Rasa tidak seronok langsung tapi kena la kembali ke dunia nyata. Terima la kenyataan yang hidup anda di takdirkan begini. Pasrah, redha dan tawakkal dengan ketentuan-Nya. Panjatkan doa kepada-Nya semoga suatu hari nanti doa kita akan dimakbulkan.

Ketika waktu pulang ke Kulim, memujuk suami supaya ikut bersama kerana saya khuatir akan mengantuk sewaktu memandu. Alhamdulillah suami setuju tetapi akhirnya sepanjang perjalanan suami sahaja yang memandu. Bila ditawarkan untuk menukar pemandu, di gelengkan kepalanya. Alhamdulillah, boleh la saya sambung tidur..haha..

Tapi bila waktu suami hendak pulang kembali ke KL terasa sebak di hati. Rasa macam nak ikut balik je suami pulang ke KL semula. Rasa macam nak berhenti kerja je. Biasala sebab cuti lama sangat. Sewaktu melambai di pintu pagar padanya, di tahan air mata supaya tidak keluar tapi dalam hati dah sebak kerana ada abang ipar dan biras. malu seh..nanti kena gelak. Nasib baik kebetulan pula mereka turun ke Pinang atas urusan kerja dan menginap di rumah semalaman. Jadi bolehla suami tumpang sekaki jugak pulang ke KL. Jimat duit tiket bas..haha..Bila masuk rumah sahaja, air mata berjuraian keluar tidak henti-henti sampai tersedu-sedu. Rasanya kalau ada orang di sisi confirm kena ejek, sebab perangai macam budak kecik. haha...Tapi itulah hakikat. Terasa sebak je bila tiba-tiba berseorangan dan tiada orang di sisi terutama orang yang di sayangi. huhu..

Alhamdulillah raya kali ini dapat jugak saya bergambar bersama suami dengan baju sedondon. Itupun kena di paksa. Dah malas dah nak taip. Sampai sini je la..nanti kalau rajin saya update lagi blog ini. Ni saya tempekkan gambar saya dan suami beserta gambar anak buah saya yang terbaru, yang comel sangat ni, muka yang macam anak cina.





2 comments:

Ibu Qaireen said...

cutenya anak ke nie asal baju sama....
raya ngan family ke baju seragam je....

Alam Maya Mieda said...

aah..ni anak saya..saya kutip kat tong sampah..tgk comel jek..saya bw balik la...muahahahha..

kata satu family mestila baju kena sama warna..br la ngam..hahaha..