Friday, November 6, 2009

Bila hati berkata-kata..

Assalamualaikum wbt

Hati semakin kacau. Tiada sesiapa menemani di sisi. Mula la membuat pusingan 360 darjah, mencari-cari siapakah yang masih tinggal. huh..tiada sesiapa. Jangan muncul muka yang menakutkan sudah..Terlantarlah dan berkelanalah seorang diri. Terasa seperti tiada siapa yang memahami. Hanya diri ini sahaja yang memahaminya. Di saat ini terasa seperti mahu menjerit sekuat-kuatnya biar satu dunia tahu. Tapi nanti apa di kata dek orang plak. Jadinya mula la melayan perasaan seorang diri.

Hati berkata-kata seperti orang sedang berbual. Dan telinga pula seperti mendengar suara 2 orang yang sedang berbual. Dan badan pula mula terasa seram sejuk. Mata memandang bulu roma yang sudah tegak. Dan cepat-cepat otak menjalankan tugasnya dengan mengamatinya suara siapakah itu. Dan otak membuat kesimpulan ia hanyalah kata-kata yang timbul dari hati. huh..bole ke hati berkata-kata? Adakah orang kurang waras berperasaan begini. Waduh..parah ni..huhu..

Ishhh...Tak bole jadi ni..kena kembali ke alam yang nyata. Otak pun mula bertukar channel ke saluran yang tepat untuk santapan deria. Tik..Bila sahaja channel sudah di tukar, mata pula terasa basah. Hati terdetik, eh kenapa basah plak ni. Tangan pula memainkan peranan meraba-raba mata. Tup..tup..saraf-saraf di jari terus menghantar isyarat ke otak. Otak pun mentafsirkan..Ooohhhhhhhhh..ni air mata (panjangnye oh dia :P). Tangisan ke? Kotak suara pun mula mengalunkan muzik yang merdu ketika itu seperti nyanyian tangisan. Muzik mula dialunkan dengan nada yang rendah dan semakin lama ia semakin tinggi. Teresak-esak sambil berbaring di katil. Sambil-sambil itu kelopak mata mula tertutup sedikit demi sedikit dan malam itu tidur pun ditemani air mata yang tiada penghujungnya.

Drrrrriiiiingggg....loceng berbunyi. terkejut den. Buka mata terus teringat apa yang terjadi semalam. Mimpikah? Kenyataankah? huhu..peliknya..Tapi pagi ini terasa segar-sesegarnya. Bangun dari katil dan terus bercermin. Eh kenapakah mata ini bengkak? Apakah yang sudah terjadi? ulpp...argghhhh..larikkkkkkk....

No comments: