Sunday, November 1, 2009

Tarrrrrraaaaaaaaaa..........

Assalamualaikum wbt




Tarrraaaaaaaaa....ni la hobi yang saya kata tu. Alhamdulillah dapat juga saya menyiapkannya walaupun hanya 85 peratus jek. Walaupun tak sepenuhnya tapi ok la kan...lepas ni akan di sambung lagi untuk bahagian tepi pulak biar nampak lengkap. ni nampak macam kerja separuh siap je kan. Amacam? Cantik x? X cantik pun ye kan je la ek..haha..Mengah jugak buat benda ni..seminggu jugak la...Nampak macam senang jek, ropa-ropanya perit jugak...hoho..kena banyak bersabar jugak la...Kalo orang yang memang minat mungkin boleh la mengharunginya xde la wat kerja separuh jalan kan..hehe..lepas ni bercita-cita nak buat sulaman riben pulak..hehe..nanti kalo dah siap, saya kan postkan jugak ek..hehe...

Ada kebaikan juga kekanda ku tidak turun Kulim minggu ni. Dapat juga saya menyiapkan kerja ni..muahaha...Kalau kekanda ku ada di sini, Wallahuallam boleh siap ke x..ada hikmah jugak kan...hehe..Mesti ada yang akan bertanya, tidak mogok kah saya apabila suami tidak menjenguk saya disini? Owh, sekarang ni saya cuba bersikap optimistik dan berfikiran positif dan redha atas segala-galanya...Ini telah ditakdirkan Allah SWT. Jika Allah mengizinkannya, pasti suamiku sudah berada di sisi ku di saat ini. huhu..

Tapi walau macam mana pun mesti juga rasa sedih dan rindu kan. tipu la kalau saya menafikannya. Tapi nak buat macam mana. Keluarga di sana lebih memerlukannya dan dalam masa yang sama boleh la jimat sikit kan..haha..sekarang ni keadaan ekonomi merosot teruk, jadi kena la sentiasa amalkan term-term jimat ni.muahahaha..dah tak payah dah nak cuba berlagak macam orang kaya dah kalo memang miskin pun..haha..

Bosan ke weekend ni? Kalau saya menafikannya, saya tipu lagi la kan. Of course mesti boring sebab takde teman nak berborak dan weekend ni pulak takde orang yang saya nak mengusik. Kalau suami ada kan boleh la mengusiknya..Owh saya memang suka mengusik suami terutama ketika dia masih tidur lagi bila dah pukul 9 pagi dan ada lagi ketika waktu dia tengah sibuk menonton rancangan kegemarannya. Waaaa....windunya..huhu..takpe-takpe..sabar ye zubaidah oii..minggu depan kan ada..hehe..tapi kena la pandai cuba nak buat sesuatu supaya tak boring kan..hehe..

Tahu apa saya buat weekend ni? hehe...saya nak jahit sepasang baju kurung balik..tengah hari tadi sempat potong kain jek mengikut potongan yang telah di lukis. Kena hantar jahit tepi dulu baru boleh sambung jahit. hehe...Dah lama dah nak buat kerja ni tapi x menyempat. minggu ni baru la ada masa. Sebenarnya saya tak confident nak buat sebab dah lama x buat kan. Takut x cantik. Tapi hari ni beria-ria nak buat..hentam je la...tengok jadi ke x...Alhamdulillah ia menjadi, cuma belum siap sepenuhnya lagi la. Bila di fikir, kerja ni sebenarnya kena ada mood. kalau ada mood jadila ia..kalo xde mood confirm x cantik..hua..hua..

Kita tengok bape lama pula masa yang saya amik untuk siapkan baju kurung ni ek..hehe..ada hikmahnya juga kan suami ku tiada di sini weekend ni.. ada masa untuk saya memotong baju kurung ni..lepas ni berangan-angan nak cuba jahit baju jubah dan baju melayu suami pulak. Menjadi kah? hua..hua..harap-harap begitula..saya ni kekadang ada penyakit M. tu yang susah..huhu...Tunggu dan lihat je la ek...

Note: Sebenarnya ada juga kebaikannya PJJ ni..ada la masa untuk diri saya sendiri. Jika tidak, Wallahuallam pasti sekarang ni nak kena luangkan masa untuk family. Yang paling penting, alhamdulillah saya ada masa yang lebih untuk mengabdikan diri kepaa Allah SWT.

2 comments:

L-e-E-n said...

OMG! Bedah pandai menjahit baju... pas ni rumah ko ada poster tempahan baju sila tepon 012-XXXXXXX la.. :P

Alam Maya Mieda said...

hahaha...weh aku xde la fkr smpi mcm tu sekali weh...hahaha..ntah2 umah ko yg ada poster tempahan kek sila tepon 01ntah x tahu bape..haha.. :P