Wednesday, May 6, 2009

Addicted to Good Daddy

Assalamualaikum wbt

Sejak 2 ke 3 minggu ni saya asyik melayan cerita korea sahaja. Demam korea ke apa. haha..Sebelum ini addict menonton cerita "My Precious Child", selepas itu "Boys Over Flower" dan yang terbaru ada lagi. Tetapi bukan cerita drama cinta tetapi lebih kepada cerita game show. Tajuk nya "Good Daddy". Kelakar giler. Sakit perut asyik nak ketawa sahaja. Ummu yang mencadangkan kepada saya untuk menontonya di youtube. Katanya kelakar. Jadi saya pun minta link nya pada Ummu. Huh..memang saya akui, memang kelakar sangat-sangat. Mengalahkan cerita-cerita lawak artis Malaysia yang lawak mereka hanyalah lawak spastik. Saya sudah pun mula menjadi addict untuk menontonnya.

Ketika di ofis pun saya masih sempat menontonnya. Tetapi ketika di ofis asyik menahan ketawa. Takut office mate yang lain akan mendengarnya. Di tambah cube saya berdekatan dengan cube manager, maka di tahannya ketawa supaya manager tersebut tidak mengesyaki yang saya sedang melayari youtube. haha..

Ketika di rumah pun masih menyambung menontonnya. Apabila di rumah saya tidak perlu menahan ketawa lagi. Bila tiba masa kelakar itu, saya pun ketawa dengan puasanya untuk melepaskan gian ketika di ofis yang terpaksa menahan ketawa. Tetapi bila di rumah pula, risau jiran sebelah kata apa pula. Takut menganggu pula. huhu...

Game show ini mengisahkan tentang 5 orang lelaki artis korea yang menjadi ayah angkat kepada seorang budak perempuan yang di pilih. Kelima-lima mereka masih belum berkahwin. Kebanyakannya masih baru dalam industri muzik tetapi hanya seorang sahaja yang senior di antara mereka. Game show ini ingin melihat sejauh mana kesungguhan mereka untuk menjadi seorang ayah yang baik kepada budak perempuan ini. Adakah mereka akan menjadi ayah yang baik kelak. Tetapi boleh di katakan keseluruhan cerita semuanya di selitkan lawak-lawak yang buat pecah perut. Kelakar sangat. Cerita ini ada 4 episod.

Ni salah satu scene yang saya paling suka. Enjoy yeah..







No comments: