Thursday, February 19, 2009

Pengenalan

Assalamualaikum wbt

Selamat datang ke Alam Maya Mieda. Macam tidak percaya saya akan terlibat di alam blog ni..hehe..Konon tidak mahu terlibat dalam dunia blog ni sebab nak "low profile" la konon dan tergerak hati nak buka blog sendiri disebabkan tertarik lepas baca blog "Dunia Sarah" ditambah dengan keadaan bebanan kerja yang sedikit (bermakna nya sekarang ini masa senggang saya..hehe) Lepas baca blog ni terus bagi inspirasi pada saya untuk mem"blog"kan diri ini..muahaha..Selalunya bila ada masa senggang saya akan baca blog kawan-kawan untuk menghilangkan rasa bosan. Nasib baik la syarikat ditempat saya bekerja menyediakan khidmat internet tanpa batasan. Sekarang tidak ku sangka, timbul pula minat dan keinginan untuk buka blog sendiri...huhu..


Baca blog "Dunia Sarah" itu seronok rasa macam baca novel atau cerpen disebabkan penulisannya sangat menarik. Karangan yang dikarang oleh pemunya blog itu pun sangat indah dan menarik dan tidak jemu untuk dibaca. Tidak sabar hendak menunggu entri baru blog tersebut. Karangan yang ditulis oleh Sarah bagi inspirasi pada saya untuk terlibat kembali dalam dunia karangan bahasa melayu yang sudah lama saya tinggalkan. Sejak dari sekolah saya memang minat dengan dunia penulisan tapi bakat terpendam sejak masuk ke alam kolej.

Nak kata pandai tu bukanlah pandai sangat dalam penulisan tetapi minat tu sentiasa ada. Guru di sekolah pula tidak pernah bagi komen sama ada penulisan saya itu menarik untuk di baca atau tidak tetapi saya selalu dapat "A" untuk karangan yang berbentuk dunia khayalan (hehe..dulu saya suka berkhayal..macam-macam khayalan yang singgah difikiran..sekarang semua kahayalan itu sudah ditinggalkan dan kembali ke alam realiti..hehe..lagipun kahayalan itu hanyalah mainan syaitan yang hendak membuatkan kita lupa pada pencipta kita Yang Maha Esa) Tetapi yang sedihnya saya selalu dapat "B+" untuk karangan yang berbentuk fakta..huhu..Ketika itu saya tidak beminat langsung untuk membaca surat khabar dan menonton berita di televisyen..Jadi kebanyakan cerita terbaru banyak yang saya tidak tahu..Boleh dikatakan tidak "up to date" atau seperti kata pepatah melayu "Bagai Katak dibawah Tempurung" (betul ke katak suka berada di bawah tempurung..hehe..) Dulu tumpuan membaca hanya pada novel dan cerpen sahaja..Itupun pinjam dari perpustakaan atau dari kawan-kawan..hehe..Hendak beli buku sendiri tidak mampu tetapi sekarang dah ada duit sendiri pun malas hendak beli buku..hehe..Kalo ada buku yang terbaru di rumah pun adalah dorongan suami dan untuk mengurangkan pembayaran cukai pendapatan..hehe..Diharapkan pembaca blog saya terhibur dengan penulisan saya. Komen-komen yang membina pun dialu-alukan.


No comments: