Wednesday, March 18, 2009

Penyakit dan Penawarnya

Assalamualaikum wbt

Sejak dua menjak saya sudah di landa satu wabak penyakit yang tiada penawarnya. huhu..Eh satu ke, eh bukan satu. Saya ada 2 wabak penyakit. Susah betul bagi saya nak merawatnya. Semua benda nak buat jadi tak kena. Pening kepala di buatnya. Bila la penyakit ini akan sembuh ye. huhu..

Segala perkara yang saya lakukan jadi serba tak kena. Ada sahaja halangannya. Ada sahaja bisikan yang datang membisik. Saya seorang sahaja kah yang mengalami penyakit ini? Adakah orang lain yang mengalami penyakit yang sama dengan saya?Bolehkah penyakit ini berjangkit atau adakah ia sejenis penyakit yang berjangkit. huhu.. Jika jumpa pakar sekalipun belum tentu mereka berjaya merawatnya. Doktor? Jangankan doktor, sedangkan pakar sekalipun masih belum berjaya merawat saya, inikan pula doktor. huhu..Engineer? Peramugari? Polis? Tentera? huh..langsung tiada kena mengena. Macam langit dengan bumi. Pakar motivasi? Mungkin ada peluang yang cerah tapi belum tentu saya akan sembuh sepenuhnya.

Hanya ada satu sahaja penawarnya dan hanya saya sahaja yang tahu. Tetapi penawar ini sukar untuk ditemui dan sukar untuk di dekati. Dengan penawar ini, macam-macam penyakit di badan saya ini akan sembuh. Walaupun sekritikal mana pun penyakit-penyakit yang telah melekat di badan saya ini, ia tetap akan dapat menyembuhkannya. Penawar yang ajaib. Di dunia, hanya ada satu sahaja penawar ini yang wuju. Tiada gantinya dan tiada tolok bandingannya. Tetapi penawar ini hanya boleh menyembuhkan saya buat sementara waktu sahaja. Jika habis atau sudah tiada di sisi, penyakit ini akan melanda saya kembali. Tetapi cukupla buat saya bagi menyembuhkan penyakit ini buat sebentar cuma. Cukuplah bagi saya untuk berehat sebentar dari derita penyakit yang saya alami ini. huhu..Dengan hanya sentuhan penawar ini, hilang semua derita yang saya alami sebelum ini. Terus bertukar kepada sejuk, nyaman, nikmat, suka, gembira, kenangan manis dan segala-galanya yang baik. huhu.. Ajaib kan penawarnya.

Bolehkan saya menghebohkan tentang penawarnya kepada semua orang? Bukan kah dengan menghebohkannya adalah dengan secara tidak langsung adalah suatu pemberitahuan tentang kelemahan saya? Eh Zubaidah, macam mana kamu nak menghebohkan tentang penawarnya, sedangkan penyakitnya pun belum lagi kamu beritahukan. huhu..Jadi bak kata Siti Nurhaliza biarla rahsia. haha..suka..suka..

Nota 1: Siapa boleh teka apa penyakitnya dan apa penawarnya? haha..tetapi tiada hadiah buat siapa yang betul. Cuma ia satu kepuasan bagi saya untuk buat entri yang jadi tanda tanya. hehe..

Nota 2: gementar nak tunggu hari jumaat ini. Bolehkah saya? Doakan kejayaan saya ye kawan-kawan. huhu..

4 comments:

idamurni said...

tahu jek! ko sakit rindu. penawar dia..dah tentu kehadiran suami terchenta disisi~~ :)

Alam Maya Mieda said...

hahahaha... are you sure? :P

Unknown said...

kak aku tahu ko sakit apa.......
mak selalu ckp klu ada penyakit nie susah.....

Alam Maya Mieda said...

apa dia kalau ko tahu? :P boleh pulak ko bagi comment. sebelum kecoh je kata xleh nak komen.. huhu