Saturday, March 14, 2009

Cuti-cuti malaysia

Assalamualaikum wbt

Walaupun malam ni saya terasa penat tapi saya gagahkan juga untuk membuka laptop. Sekaligus boleh meng"update" blog ini. hehe..gigih betul saya ini kan. Nak buat macam mana, saya dah mula rasa gian. Susah juga ni. Walaupun hari ini saya cuti tapi penatnya mengalahkan hari bekerja. Perut juga sudah terasa lapar tapi rasa malas pula nak masak. Macam yang mak saya pernah kata kalau penyakit "M" tu dah datang susah la nak ubatkan. Nasib baik la juga suami tiada di sisi. Jadi boleh la saya mengambil kesempatan untuk bermalas-malasan di rumah sambil melayari internet. Jika suami ada di sisi pasti ketika ini masa saya di isi dengan aktiviti memasak. huhu..Eh, saya tak boleh merungut. Austagfirrullahilazim. Ini kan sudah menjadi kewajipan seorang isteri untuk menyediakan keperluan suami. Boleh dapat pahala besar dengan senang je. Maafkan saya ye abang. Saya janji saya tak kan merungut lagi. huhu..

Sambil mengupdate blog, saya mainkan lagu nasyid di dalam folder music. Jadi tak la rasa sunyi sangat. Dalam masa yang sama kena monitored perlawanan bola sepak di siaran 812 pulak. huhu..Jangan salah anggap. Saya tak suka tengok siaran sukan ini tapi kena monitored untuk suami saya. Ketika ini suami menghadiri majlis kenduri cukur rambut. Jadi disuruhnya saya monitored pasukan kegemarannya ini. huhu..Agak-agak pasukan mana yang akan menang ek. Malasla nak fikir. Ala takpe, saya monitored je pun bukan kena tengok pun. Hanya tengok berapa banyak gol yang Manchester dapat.

Teringat lagi kenangan di siang hari tadi. Gembira. Seronok. Penat. Semuanya bercampur aduk tapi saya puas hati dengan aktiviti saya hari ini. Dapat jumpa Su, Hanim, Dayah, Fazila (Ila), Ba, Fariz, dan Ira. Walaupun perjalanan untuk sampai ke Kamunting, Taiping mengambil masa dalam sejam lebih tapi saya puas hati dapat jumpa mereka. Teringat kenangan di waktu Poli dahulu. Indah. Bila berjumpa mereka rasa seperti muda. muahaha.. Tua ke saya? Oh ye, saya suka dengan pujian Ila bila dia katakan saya macam belum kahwin je lagi. muahaha..suka..suka..kebetulan pula ketika itu suami tiada di sisi jadi boleh la ambil kesempatan untuk bermesra-mesra dengan kawan-kawan lama. Seronok.

Sebenarnya hari ini saya menghadiri hari bersejarah bagi kawan saya Fariz. Alhamdulillah. Dia melakar hari bersejarahnya di Taping Resort Golf. Hiasan di dewan nya sangat cantik dan indah. Ekslusif. Tapi bila saya menapak ke rest room resort tersebut. Terkejut betul. Tak seindah rupa. Dewan makan cantik tapi rest room kotor dan nampak usang. Tak nampak ekslusif pun. Rest room kat Pudu Raya lagi cantik. muahaha...Dalam hati sudah ramai di kalangan kawan-kawan saya sudah mula menukar status diri mereka dari bujang kepada berkahwin. Bila sudah berjumpa mereka, macam-macam cerita yang sampai di telinga ini. Seronok. Dapat tahu perkembangan kawan-kawan yang lain. Tapi yang paling saya tak suka bila ada antara kawan-kawan yang tanya bila nak bagi mereka anak buah. huhu..Sabarla ye kawan-kawan. Saya bagi peluang pada kamu semua dulu. Terutama ko Ba. Fariz pun sama jek. Awak tu dah la tengah ada atas pelamin, sempat lagi nak menyakat saya. Suka betul kamu berdua ni nak menyakat saya. Dari dulu sampai sekarang sama sahaja. Tak sah kalau tak mengusik dan menyakat saya.huhu..Rindu kamu semua. Bila la agaknya dapat jumpa kamu semua lagi ek. huhu..

Lagi satu saya puji ialah makeup pengantin perempuan. Pandai mak andam tersebut mengubah muka si Zaidah. Cantik. Beautiful. Jelita. Saya puji. Kenapa saya puji? Sebenarnya saya, Su, Ila dan Dayah sampai awal di dewan makan tersebut. So sementara menunggu ketibaan pengantin, semua rasa berdebar-debar. Masing-masing tak sabar nak tengok muka pengantin perempuan. Su cakap susah nak makeup muka si Zaidah tu. Kalau betul makeup dia cantik means mak andam tu memang power. haha..Bila pengantin dah tiba kami pun mula terkejut. haha..Muka Zaidah yang hitam tu boleh jadi putih dan cantik. haha..Jahat tak kami? Jadi sepadanla dengan Fariz yang sememangnya putih. Sebenarnya si Zaidah ini keturunan mamak. Sepanjang kami kenal si Zaidah, dia mempunyai kulit yang hitam jadi tak sangka hari ini dia nampak putih. haha.. Mampus saya kalau Fariz baca entri ini. Tapi tak mungkin kut kan. Dia mana tahu saya ada blog. haha..Kalau Fariz terbaca pun, maafkan saya ek. Saje nak buat entri saya ini menarik..hehe..Tapi betul saya suka dengan make up mak andam tu. Nasib baik saya dah kawin. Jika tidak akan saya upah mak andam ni untuk majlis saya pulak. haha..Kuat betul saya berangan kan.

Balik dari kenduri kahwin tersebut, Ila menjemput saya singgah ke rumahnya di Gunung Semanggol. Katanya dekat je dari Kamunting. Ambil masa 15 minit perjalanan. Dalam hati bolehla tumpang solat sekali. huh..Bagi dia dekat la. Sepanjang perjalanan saya berkata, bila nak sampai rumah Ila ni. huhu..Tapi takpe walaupun perjalanan ke rumah Ila mencabar tapi saya puas hati. Sebabnya selepas balik dari rumah Ila, Ila bawa saya jalan-jalan di Bukit Merah. Katanya dekat je dari rumahnya. Dalam fikiran, dah alang-alang datang sini ambil kesempatan singgah ke sana. Cantik juga kawasannya. Rupa-rupanya banyak juga tempat menarik di Malaysia ini. Nanti la lain kali boleh ajak suami ke sana lagi. Boleh bersuka ria. hehe..

Nota 1: Malam ni takde idea nak buat karangan menarik. Tapi boleh la kan. hehe..Penat sikit hari ini jadi tak dapat berfikir sangat.

Nota 2: Esok jadi ke zam, zul dan mahan ni nak pergi kenduri Has ni? Zam tak mesej lagipun pukul berapa nak gerak esok. huhu..Esok ada kenduri kahwin Has pula. Esok kena turun Shah Alam. Penat tak rasanya kalau turun KL balik hari? Tak pernah lagi saya buat. huhu..Baru pertama kali nak cuba. Tapi takpe kut, esok kan naik kereta BMW jadi cepat je la nak sampai KL kan. hehe..Tapi takpe hujung minggu saya kali ini, seronok dapat makan angin. hehe..banyak betul tapi saya kn?

No comments: