Friday, March 13, 2009

Pagi Jumaat yang kecewa

Assalamualaikum wbt

Hari ini sudah hari Jumaat. Cepat sahaja masa berlalu. Rasa takut dan seram pun ada. Orang kata, makin kita rasa, masa makin cepat berlalu, makin dekat la kita dengan ketibaan Hari Qiamat. Wallahu'alam. Hari ini macam tak percaya saya boleh bangun awal pagi untuk ke tempat kerja semata-mata nak mengejar meeting dengan US site pukul 7. Kalau kena meeting dengan US site macam ni la. Suka sangat la mereka ni nak buat meeting awal pagi waktu Malaysia. Nasib baik meeting ini hanya berlaku setiap hari jumaat sahaja. Jika kebiasaanya saya akan bangun pukul 6.15 atau 6.30. Tapi hari ini saya kena bangun seawal pukul 5.40 pula. huhu.Untuk mengejar solat subuh dan sekaligus supaya saya sampai di ofis tepat pukul 7. Jadi saya tidak akan terlepas dari meeting tersebut. Nasib baik masa menaip ini mata saya masih rasa segar lagi. hehe..Sebab itu saya menulis entri ini..hehe..

Sebelum bersiap pakai tudung saya akan start engine kereta saya dulu. Suami selalu pesan suruh panaskan enjin lama-lama di waktu pagi. Jadinya saya kena la start engine dulu baru bersiap. Orang perempuan bersiap kan lambat. Biasala, dah nama perempuan. hehe.. Habis saya bersiap saya terus keluar rumah menuju ke garaj kereta dan terus masuk ke dalam kereta. Saya rasa semangat datang kerja awal-awal pagi. Dah hampir 6 bulan saya tak masuk kerja pukul 7, jadi rasa semangat sikit. Saya pun dengan bangganya memandu kereta melalui Highway-BKE dalam keadaan yang masih gelap. Ketika itu jam sudah menunjukkan pukul 6.40 pagi. Tapi saya masih lagi dengan prinsip memandu secara berhemah. Saya hanya memandu 70 km/j. Ye jangan tak percaya. Saya memang seorang pemandu yang berhemah. Ni pujian untuk diri sendiri. hehe.. Walaupun ada kereta lain yang cuba mencucuk saya, saya abaikan je. Masih steady memandu 70 atau 80 km/j, walaupun kereta saya berada di lane laju. haha..Poyokan. Dalam hati, apa la yang mereka nak kejar ek? Bawa laju-laju. Lagipun kereta saya besar jadi tak rasa takut kalau ada orang cucuk saya dari belakang. Sebab saya tahu saya boleh pecut macam mereka juga cuma saya je yang tak mahu. haha..berlagak kan? Takpe saya berlagak dalam blog ini je. Tapi secara realiti saya tak akan mengamalkannya k. Tapi tittle pemandu berhemah ini akan hilang kalau saya memandu di Highway-PLUS. Boleh mencecah 150 km/j. haha..Kecut perut juga bila ingat balik. Tapi masa memandu rasa seronok. haha..Tak ingat orang yang tersayang betul la saya ini. Anda mampu mengubahnya. haha..

Sampai sahaja di parking lot. Saya cuba cari parking yang dekat dengan pintu masuk bangunan. Jadi tak la jauh sangat nak berjalan. hehe..Pemalas kan. Alhamdulillah pencarian saya berjaya. Walaupun hampir-hampir bontot kereta saya nak melanggar kereta kancil biru di sebelah empty parking lot tersebut, saya gagahkan juga nak parked di tempat itu juga. Itu sahaja tempat yang paling dekat. Sebenarnya keadaan di parking lot itu gelap jadi pandangan saya kabur ketika melihat cermin tepi. Saya suka parking kereta dengan memasukkan bontot kereta dahulu di dalam parking lot tersebut. Jadi kena la melihat cermin sisi. Saya nak tujukan ucapan terima kasih kepada kawan serumah saya yang dulu iaitu MasB. Kerana dia la yang menunjuk ajar saya, cara nak parking kereta dengan memasukkan bontot kereta dahulu. Terima kasih sangat-sangat B. Jasa mu sangat-sangat di hargai.

Lepas puas hati dengan cara meletak kereta, saya pun mematikan engine dan keluar dari kereta. Dengan bangganya berjalan menuju ke pintu utama untuk memasuki bangunan Intel. Datang awal kan..haha..Riak betul saya ini. Takpe ini hanya untuk memanjangkan entri saya sahaja. Supaya nampak menarik. muahaha..Sejujur-jujurnya saya tak riak. haha..Sampai di pintu saya scan badge sebabnya pintu tertutup dan tak terbuka sendiri seperti biasa. Jadi kenala scan badge dahulu baru boleh masuk bagunan. Tak kan nak pecahkan cermin yang besar itu pula ek. Untuk pengetahuan, pintu masuk bangunan Intel adalah cermin yang sangat besar bukan kayu ek. haha..Terus menuju ke lif. Bila lif terbuka saya terus masuk ke dalam lif dan tekan nombor 3. Ofis saya terletak di tingkat 3. Sampai sahaja di tingkat 3 saya terus menuju ke cube saya. Kebiasaanya saya akan terus ke bilik meeting atau Intel panggil CR-Room (Conference Room). Untuk pengetahuan Intel banyak sangat CR-Room. Untuk tingkat saya sahaja ada lebih kurang dalam 21 bilik. Banyakkan? Tapi hari ini saya terpaksa menuju ke cube saya dahulu kerana saya baru teringat yang charger battery laptop saya ada di laci cube. Jadi di fikiran saya terfikir bolehla saya meletak beg sekali. Beg? Ye saya pergi kerja membawa beg sandang belakang. Macam budak sekolah kan. Tapi tak kan saya nak pegang laptop dengan tangan je ye tak.

Sampai di cube, buka laci, ambil charger dalam laci. Keluarkan laptop dalam beg, pastu terus simpan beg dalam laci. Saya simpan beg dalam laci untuk keselamatan dari berlaku kecurian. Baik sediakan payung sebelum hujan ye tak. Saya pun berjalan keluar dari cube untuk menuju ke bilik meeting. Baru sahaja menapak 3 langkah, saya baru teringat, pagi-pagi ini selalu sejuk kat ofis ni, lupa nak ambil sweater pula. Jadi saya ambil keputusan untuk patah balik ke cube. Untuk ke bilik meeting saya kena melalui cube office mate yang lain. Sampai di cube Lung Sing, dia masih ada di situ lagi. Jadi saya mengajaknya sekali ke bilik meeting. Dia senyum melihat saya sampai mata nya yang sepet jadi makin sepet. hehe..Rupa-rupanya dalam dia ketawa itu ada maksud di sebaliknya. Dia kata meeting sudah cancel. huhu..Phill Lee hantar email pukul 6.40 pagi kata cancel. Kecewa tak? Mana la saya sempat nak buka email dulu. Sebab dalam fikiran nak buka email dalam CR-Room nanti. Walaupun kecewa tapi dalam hati tetap bersyukur jumpa dengan Lung Sing dahulu. Jika tidak saya buat meeting sorang-sorang je la dalam conference room itu. haha..Saya bangun punya la awal sehinggakan saya pendekkan waktu berzikir saya, tetiba si Phill Lee ni batalkan meeting last minutes pula. Phill oo Phill, nasib baik kamu jauh nun di sana beribu batu. Nasib baik juga la kamu itu punya jawatan tinggi. Jika tidak sudah lama saya dajjalkan kamu punye cube. haha..Saya berani cakap je tapi tak berani buat pun. haha..

Nota 1: Panjang betul entri saya kan? Semata-mata hanya bercerita tentang waktu pagi saya. haha..Belum lagi saya buat cerita untuk aktiviti seharian saya. Maunya tak muat muka surat blog ini. haha..Sebenarnya saya saja nak buat karangan panjang-panjang. Saya kan nak improve karangan saya. hehe

Nota 2: Phill, bila saya datang awal untuk meeting kamu. Kamu batalkan pula. Bila saya datang lambat kamu tak batalkan pula. huhu..Dalam hati berkata. Sabar ye Zubaidah..InsyaAllah..Atas kesabaran kamu, kamu akan sentiasa di dampingi oleh malaikat di sisi mu. Amin..Subahanallah..hehe..

2 comments:

idamurni said...

nasib cancel meeting. kalo idak..tak dpt nk bace karangan lebih 5000 patah perkataan ni.
peace! :)

Alam Maya Mieda said...

hahaha..gigih la ida murni mengira patah perkataan dalam entri ni. huhu..credit for you..hehe.. :)