Tuesday, March 17, 2009

Tandus

Assalamualaikum wbt

Jam sudah pun menunjukkan pukul 10.28 malam. Tapi saya masih lagi menaip di laptop. Maka wujud la entri ini. hehe..Mata sudah pun mengantuk tapi saya gigihkan juga untuk mengupdate blog. Kepala sudah pusing. Saya ketandusan idea. Jadinya saya ambil keputusan untuk menghiburkan kepala saya dengan menaip di dalam blog. Lancar sahaja tangan saya ini menekan setiap huruf yang ada di keyboard laptop berdasarkan arahan yang di berikan oleh otak saya. Apa yang terlintas di fikiran saya taipkan sahaja.

Kenapa saya ketandusan idea? Saya pun tiada jawapannya. Mungkin otak saya dah penat dan terasa mengantuk. Jadi otak saya tak dapat nak mengeluarkan idea yang bernas. Mungkin para doktor dan pakar psikologi dapat mengetahui puncanya. Atau saya yang bodoh. haha..Eh apa pulak, saya kategori pandai la ni sebab dapat masuk kerja di Intel. muahaha.. Tamat pengajian pun saya boleh tamatkan pengajian saya dengan mendapat CGPA 3.82. Kira pandai la tu kan. haha..Puji diri sendiri. Jangan di tiru aksi ini ok. Ini hanya untuk membuatkan entri saya nampak menarik.

Sebenarnya sekarang ini saya tengah buat nota untuk foil yang akan saya present pada hari Jumaat ini. Rasa gementar sedikit. Ini kerana ia adalah presentation saya yang pertama. Ini semua gara-gara salah faham dengan apa yang supervisor katakan ketika MSK meeting la ni. huhu..Pengajaran yang saya akan ingat dan ambil, lain kali kena pay attention setiap patah kata yang persentor ucapkan di dalam meeting. Ini semua gara-gara tak pay attention la ini. huhu..

Tapi tak mengapa. Saya ambil peluang ini sebagai cabaran. Sampai bila saya nak sentiasa berada di tahap yang sama. Saya kena juga ambil langkah berani untuk menambah baik tahap prestasi diri saya di syarikat ini. Sebenarnya saya cuba berfikir positif. huhu..Dalam hati, Allah SWT sahaja yang tahu. Ini mungkin takdir yang telah Allah SWT aturkan untuk saya. Saya harus terimanya dengan hati yang redha dan tawakkal kepada-Nya. Alhamdulillah..Subhanallah.

Ya Allah, Ya Tuhanku peliharalah hamba mu ini dan lancarkan la setiap patah kata yang saya ucapkan dan lancarkan perjalanan majlis pada hari jumaat ini. Amin Ya Rabbal Alamin.

Nota 1: Kali ini pendek saja la entri saya. Kepala dah fikir nak tidur. huhu.. Selamat malam.

Nota 2: Setiap apa yang terjadi ada hikmah nya. Terima la dengan hati terbuka. Sesungguhnya Allah SWT tidak akan memberikan sesuatu sekiranya umatnya tidak mampu menanggung bebannya.

1 comment:

Unknown said...

dalam tandus2 tu leh gak ko buat karangan cam nk peksa SPM.....
hahahaha